Accessibility Tools

  • Content scaling 100%
  • Font size 100%
  • Line height 100%
  • Letter spacing 100%
+30 2111 990 266 | +30 2741 888 049  | info@dike.gr
Σύνδεση

Εγγραφή



        
     

Ο στόχος της 12μηνης δράσης είναι η προώθηση στην αυτοαπασχόληση 1.900 νέων ανέργων μέσω της δημιουργίας βιώσιμων επιχειρήσεων, με έμφαση στις γυναίκες.

Πρώτη ημέρα υποβολής: 10/07/2024 και ώρα 08:00
Τελευταία ημέρα υποβολής: 30/09/2024 και ώρα 07:00

Τη Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου 2023 και ώρα 13:00, ξεκινάει η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων χρηματοδότησης για το νέο πρόγραμμα νέας επιχειρηματικότητας για 1.900 ωφελούμενους ηλικίας 30 έως 55 ετών με έμφαση στην ψηφιακή οικονομία.

Δύο νέες Δράσεις για ενίσχυση της ίδρυσης και λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων επιχειρήσεων αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα. Η πρώτη Δράση θα αφορά την Ενίσχυση και Λειτουργία νέων τουριστικών επιχειρήσεων συνολικού προϋπολογισμού 150.000.000€ και η δεύτερη την Ενίσχυση και Λειτουργία νέων επιχειρήσεων σε όλους τους άλλους κλάδους της Οικονομίας συνολικού προϋπολογισμού 200.000.000€. Όλες οι δράσεις αφορούν επενδύσεις που θα υλοποιηθούν σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Δυνητικοί δικαιούχοι είναι επενδυτές οι οποίοι επιδιώκουν επιδότηση για την ίδρυση νέας μικρομεσαίας επιχείρησης ή μικρομεσαίας τουριστικής επιχείρησης.

Και στις δύο Δράσεις κάθε αίτηση χρηματοδότησης που υποβάλλεται αξιολογείται με τήρηση σειράς προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία και ώρα ηλεκτρονικής υποβολής (οριστικοποίησης). Οι Δράσεις θα παραμείνουν ανοιχτές προς υποβολή αιτήσεων μέχρι την εξάντληση του διαθέσιμου προϋπολογισμού ανά κατηγορία Περιφέρειας προσαυξημένου κατά 20% ανά Κατηγορία Περιφέρειας.

 

Ο ΕΟΦ ως αρμόδια αρχή για τα Ιατροτεχνολογικά Προϊόντα ενημερώνει ότι από την 21-3-2010 τίθενται σε εφαρμογή οι διατάξεις της Οδηγίας 2007/47/ΕΟΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Σεπτεμβρίου 2007 με την οποία τροποποιούνται η οδηγία 90/385/ΕΟΚ του Συμβουλίου για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με τα ενεργά εμφυτεύσιμα ιατροτεχνολογικά προϊόντα, η οδηγία 93/42/ΕΟΚ του Συμβουλίου για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα.

Το Πρόγραμμα Δάνεια Ρευστότητας Επιχειρήσεων δημιουργήθηκε για να παρέχει ευνοϊκούς όρους σε δάνεια κεφαλαίου κίνησης προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με άτοκο το 40% του κεφαλαίου και δυνατότητα διετούς μερικής επιδότησης επιτοκίου.  

 

Ποιoς είναι ο στόχος του προγράμματος:

Στόχος του προγράμματος είναι η υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις υφιστάμενες συνθήκες αγοράς και περαιτέρω να αναπτύξουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.

Ποιους αφορά:

Αφορά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες διατηρούν εγκατάσταση και λειτουργούν νόμιμα στην ελληνική επικράτεια και έχουν συσταθεί εως και τον χρόνο υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης στο Πιστωτικό Ίδρυμα

Ποιo είναι το σχήμα Συγχρηματοδότησης:

Το Ταμείο καταβάλλει για κάθε δάνειο το 40% του κεφαλαίου άτοκα, ενώ το υπόλοιπο 60% χορηγείται μέσω του Πιστωτικού Ιδρύματος. Επιπρόσθετα, υπάρχει η δυνατότητα μερικής επιδότησης του επιτοκίου που εφαρμόζει το Πιστωτικό Ίδρυμα στα κεφάλαιά του (3%) για τα 2 πρώτα έτη του δανείου και αφορά, αποκλειστικά και μόνο, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δεν έχουν λάβει επιχειρηματικό δάνειο από προγράμματα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας

Ποιος είναι ο προυπολογισμός:

Ο αρχικός προϋπολογισμός του Ταμείου ανέρχεται στα €240εκ. Συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής των Πιστωτικών Ιδρυμάτων κατά 60% σε κάθε χορήγηση θα κινητοποιηθούν πρόσθετα κεφάλαια €360εκ. διαμορφώνοντας συνολικό χαρτοφυλάκιο δανείων  για το Ταμείο ύψους έως €600εκ.

Το πρόγραμμα προβλέπει την επιδότηση τόκων για 2 έτη με επιπλέον κεφάλαια ύψους €8εκ.

Ποιο είναι το οικονομικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση:

Α. Η χρηματοδοτούμενη επιχείρηση απαλλάσσεται πλήρως των τόκων για το μέρος του δανείου που συγχρηματοδοτείται από το Tαμείο (ήτοι το 40% εκάστου δανείου), δεδομένου ότι το ποσό αυτό του παρέχεται από το Ταμείο άτοκο.

B. Κάθε Πιστωτικό Ίδρυμα που συμμετέχει στο Ταμείο υποχρεούται να μειώνει το επιτόκιο κάθε δανείου τουλάχιστον κατά 25 μονάδες βάσης (bps) ανά έτος από τα επιτόκια που θα εφάρμοζε σε αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις χωρίς την επιδότηση του Ταμείου.

Γ. Το ανώτατο ύψος των εμπράγματων εξασφαλίσεων που  μπορεί να ζητήσει το Πιστωτικό Ίδρυμα σε κάθε χρηματοδότηση δεν επιτρέπεται να υπερβεί το 100% του κεφαλαίου του δανείου.

Δ. Επιπρόσθετα, αποκλειστικά και μόνο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δεν έχουν λάβει επιχειρηματικό δάνειο από προγράμματα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, το Ταμείο επιδοτεί τμήμα του επιτοκίου που εφαρμόζει το Πιστωτικό Ίδρυμα στα κεφάλαιά του, ήτοι το 60% εκάστου δανείου. Η επιδότηση αφορά τα 2 πρώτα έτη του δανείου (από την 1η εκταμίευση) και θα μειώνει το επιτόκιο του Πιστωτικού Ιδρύματος κατά 3%(ή αλλιώς κατά 300bps), το οποίο μειώνει σημαντικά το συνολικό κόστος δανεισμού για την επιχείρηση.

Ποιο είναι το ανώτατο ποσό δανείου:

Το ύψος του δανείου ανέρχεται από €10.000 έως €1.500.000.

Εξασφαλίσεις:

Το Πιστωτικό Ίδρυμα λαμβάνει ενοχικές ή/και εμπράγματες εξασφαλίσεις, σύμφωνα με την πιστωτική πολιτική του.  Το μέγιστο ύψος των εμπράγματων εξασφαλίσεων που μπορεί να απαιτηθεί δεν μπορεί να ξεπεράσει το 100% του κεφαλαίου του δανείου.

Πλαίσιο Κρατικών Ενισχύσεων:

Το πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων που εμπίπτει το Ταμείο Ρευστότητας Επιχειρήσεων είναι ο Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1407/2013 (De Minimis).

Ποια είναι η διάρκεια Δανείου:

Η διάρκεια του δανείου μπορεί να είναι από δύο (2) έως πέντε (5) έτη με δυνατότητα λήψης περιόδου χάριτος κεφαλαίου έως 12 μήνες

 

Εκταμίευση Ταμείου:

Το δάνειο δύναται να εκταμιευθεί είτε εφάπαξ, είτε τμηματικά:

ΙΣε περίπτωση εφάπαξ εκταμίευσης του δανείου αυτή θα πραγματοποιείται υποχρεωτικά εντός χρονικού διαστήματος τεσσάρων (4) μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της δανειακής Σύμβασης και σε κάθε περίπτωση πριν την λήξη της Περιόδου Επιλεξιμότητας (30.06.2025), χωρίς δυνατότητα παράτασης της προθεσμίας αυτής.

ΙΙ. Σε περίπτωση τμηματικών εκταμιεύσεων: α) Η 1η εκταμίευση θα πραγματοποιείται υποχρεωτικά εντός χρονικού διαστήματος τεσσάρων (4) μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της Δανειακής Σύμβασης και σε κάθε περίπτωση μέχρι 30/06/2025, βΗ καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης εκταμιεύσεων είναι εντός 36 μηνών από την 1η εκταμίευση και σε κάθε περίπτωση έως την 30.06.2026, όποια ημερομηνία από τις ανωτέρω προηγείται.

  • ALPHA BANK
  • EUROBANK
  • ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
  • ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
  • ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ
  • ATTICA BANK
  • OPTIMA BANK
  • ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
  • ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
  • ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΧΑΝΙΩΝ
  • ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΗΠΕΙΡΟΥ
  • AEGEAN BALTIC BANK
  • PROCREDIT BANK

 

 

Η έρευνα αγοράς θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις μία πληρέστερη εικόνα για τους πελάτες που επιθυμείς να στοχεύσεις.

Υπάρχουν δύο ειδών έρευνες αγοράς. Η Πρωτογενής Έρευνα: γίνεται από σένα η από ειδικά γραφεία έρευνας αγοράς για πελάτες που ταιριάζουν το προφίλ που στοχεύεις. Η Δευτερογενής Έρευνα:  λαμβάνεις έτοιμες πληροφορίες όσον αφορά τους ΄΄πελάτες – στόχο΄΄ από δημοσιευμένες εξωτερικές πηγές πληροφόρησης

 

Πρωτογενής Έρευνα

Με την πρωτογενή έρευνα μια επιχείρηση προσπαθεί να συλλέξει πληροφορίες, στοχευμένα, απευθείας από την αγορά και τους συντελεστές της, μέσω ερωτηματολογίων, συνεντεύξεων, τηλεφωνικών επαφών, μελετών πάνελ, δοκιμών μάρκετινγκ κ.ά.  Είναι αυτονόητο ότι η πρωτογενής έρευνα αγοράς είναι κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες της επιχείρησης που την πραγματοποιεί. Γι’αυτό και απαιτείται επισταμένη προηγούμενη μελέτη και προσεκτικός σχεδιασμός τόσο των ενδεδειγμένων δράσεων όσο και των μέσων (ερωτηματολογίων).

Μπορούμε να κάνουμε για εσάς την πρωτογενή έρευνα, που θα βοηθήσει την επιχείρηση σας να ανοίξει τα φτερά της και να γλιτώσετε χρόνο αλλά και χρήμα καθώς με τις δικές μας υπηρεσίες θα παρουσιαστείτε στην αγορά όπως ακριβώς το έχετε σκεφτεί!

 

Δευτερογενής Έρευνα

Η Δευτερογενής Έρευνα διεξάγεται με τη συγκέντρωση και αξιολόγηση στοιχείων που έχουν ήδη συλλεχθεί στα πλαίσια προηγούμενης πρωτογενούς έρευνας ή από στοιχεία που συγκεντρώνονται από τον πελάτη στα πλαίσια των εμπορικών δραστηριοτήτων του ή από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.

Παραδείγματα στοιχείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια δευτερογενούς έρευνας:

  • Εσωτερικές έρευνες ικανοποίησης πελατών
  • Στατιστικά Στοιχεία που συγκεντρώνονται από κρατικές πηγές (π.χ. τμήμα στατιστικής υπηρεσίας)
  • Προφίλ πελατών από εσωτερικά στοιχεία (π.χ. από βάσεις δεδομένων Customer Relationship Management (CRM) databases, από κάρτες μέλους (Membership Cards)).

 

Αναλαμβάνουμε να κάνουμε την δευτερογενή έρευνα για μια ολοκληρωμένη και επιτυχημένη έρευνα αγοράς που θα εδραιώσει την επιχειρηματική σας ιδέα και θα τοποθετήσει εκεί που σας αξίζει! Στην κορυφή!

Η έρευνα αγοράς, αποτελεί το εργαλείο, που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για την συγκέντρωση, επεξεργασία και παρουσίαση όλων εκείνων των στοιχείων, που είναι απαραίτητα για την λήψη αποφάσεων από τα στελέχη.

Με τον όρο «έρευνα αγοράς», εννοούμε «τη μελέτη σχετικά με το μέγεθος, τη σύνθεση και τα άλλα χαρακτηριστικά μιας συγκεκριμένης αγοράς».

Μια ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς, έχει σαν αντικειμενικό στόχο την παροχή πληροφοριών στη διοίκηση της επιχείρησης, αναφορικά με τον ακριβή προσδιορισμό του μεγέθους της αγοράς, την πρόβλεψη της ζήτησης για ολόκληρη την αγορά, την εκτίμηση της ζήτησης νέων αγαθών, την ανταγωνιστική θέση των προϊόντων της επιχείρησης, την ανάλυση των τοπικών δυνατοτήτων και χαρακτηριστικών. 

Η απόφαση μιας επιχείρησης για χρησιμοποίηση της έρευνας αγοράς, ως βάση για τη λήψη αποφάσεων, δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη υπόθεση. Προϋποθέτει την ύπαρξη ή καλύτερα την συνύπαρξη χρόνου και κεφαλαίου, καθώς και προσεκτική αξιολόγηση της επένδυσης αυτής, αφού σε αρκετές περιπτώσεις τα οφέλη από μια έρευνα αγοράς δεν ανταποκρίνονται στο υψηλό κόστος, που απαιτήθηκε για την διεξαγωγή της έρευνας.

Ο κύριος σκοπός της έρευνας είναι ο προσδιορισμός των προθέσεων των καταναλωτών για μια Επιχείρηση ή κάποιο προϊόν. Πέραν, αυτού όμως, η εν λόγω έρευνα παρουσιάζει αρκετά χρήσιμα στοιχεία που δείχνουν τις τάσεις της Αγοράς τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε πανελλαδικό, ή ακόμη και σε παγκόσμιο επίπεδο. Αρχικά, επιλέγεται η περιοχή που θα ερευνηθεί, είτε αυτό νοεί ένα Δήμο (π.χ. Αθήνα, Πειραιάς κλπ), είτε νοεί κάποιο νομό (π.χ. Αττικής, Αχαΐας κλπ), είτε νοεί κάποια περιφέρεια (π.χ. Θράκη, Πελοπόννησος, Νησιά Αιγαίου κλπ), είτε συνδυασμό αυτών. Η επιλογή της περιοχής βασίζεται σε διάφορες παραμέτρους που αφορούν την Επιχείρηση, όπως για παράδειγμα:

  • Το target group που απευθύνεται η Επιχείρηση ή το προϊόν,
  • Η κουλτούρα της Επιχείρησης,
  • Τα εισοδήματα των καταναλωτών της περιοχής,
  • Το ηλικιακό μίγμα του πληθυσμού της περιοχής, και
  • Ο ανταγωνισμός που υφίσταται στη περιοχή. 

 

  • Έρευνα αγοράς σημαίνει να ακούς την αγορά σου

Η έρευνα αγοράς είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικής στρατηγικής, καθώς με τη βοήθεια της έρευνας τα στελέχη μιας επιχείρησης μπορούν να βασιστούν σε αυτήν και να επιλύσουν σημαντικά στρατηγικά προβλήματα. Η έννοια της έρευνας αγοράς συχνά συγχέεται με αυτή της έρευνας μάρκετινγκ, όμως οι ειδήμονες προσπαθούν να ξεχωρίσουν τους δύο όρους. Η έρευνα μάρκετινγκ αφορά κυρίως τις διαδικασίες μάρκετινγκ, ενώ η έρευνα αγοράς είναι η μελέτη των αγορών.

 

Η απόφαση μιας επιχείρησης για χρησιμοποίηση της έρευνας αγοράς, ως βάση για τη λήψη αποφάσεων, δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη υπόθεση. Προϋποθέτει την ύπαρξη ή καλύτερα την συνύπαρξη χρόνου και κεφαλαίου, καθώς και προσεκτική αξιολόγηση της επένδυσης αυτής, αφού σε αρκετές περιπτώσεις τα οφέλη από μια έρευνα αγοράς δεν ανταποκρίνονται στο υψηλό κόστος, που απαιτήθηκε για την διεξαγωγή της έρευνας. Μέσα από την έρευνα της αγοράς, επιδιώκεται, ουσιαστικά, η ελαχιστοποίηση του κινδύνου από μια λανθασμένη επιλογή και απόφαση της διοίκησης. Σήμερα που οι συνθήκες ανταγωνισμού στην αγορά γίνονται όλο και πιο απαιτητικές, οι επιχειρήσεις έχουν ολοένα και μεγαλύτερη ανάγκη για αξιοποίηση κάθε είδους πληροφορίας η οποία μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία ή τη διατήρηση μίας επιτυχημένης πορείας. Μία από τις πλέον σημαντικές πηγές πληροφόρησης είναι η γνώμη του καταναλωτή η οποία, δια μέσου της έρευνας αγοράς, μπορεί να αξιοποιηθεί και να προστατεύσει τις μελλοντικές πωλήσεις και την απόδοση των επενδύσεων της επιχείρησης σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

 

Η έρευνα αγοράς μπορεί να γίνει αποτελεσματικά με τους εξής τρόπους:

Μέσω του διαδικτύου - Τα τελευταία χρόνια η έρευνα στο Ίντερνετ έχει επηρεάσει αρκετά την έρευνα αγοράς.

Έτσι λοιπόν μπορεί να γίνει έρευνα αγοράς μέσω Ίντερνετ με την προβολή ενός ερωτηματολογίου σε ένα site όπου θα μπορούν οι επισκέπτες να απαντούν σε ερωτήσεις, η ακόμα και με την αποστολή ερωτηματολογίων  μέσω e-mail.

 

Δημιουργία Ερωτηματολογίου - Η δημιουργία ενός ερωτηματολογίου είναι ιδιαίτερα σημαντική ως προς την έρευνα αγοράς και αυτό γιατί ο υπεύθυνος της έρευνας οφείλει να γνωρίζει πώς να φτιάξει ένα στοχευμένο ερωτηματολόγιο για να μπορέσει να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

 

Μελέτη Ανταγωνισμού- Η «μελέτη ανταγωνισμού» συμπεριλαμβάνεται συνήθως στην έρευνα Αγοράς, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις, Επιχειρήσεις διενεργούν «μελέτη ανταγωνισμού» μετά από λίγο καιρό από όταν διενέργησαν την έρευνα Αγοράς.

 

Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών- Οι περισσότερες Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον Ελλαδικό χώρο έχουν αναπτύξει στρατηγικές εξυπηρέτησης πελατών. Η εξυπηρέτηση πελατών, τα τελευταία χρόνια αποτελεί μια μορφή ανταγωνισμού των Επιχειρήσεων και πολλές εταιρίες έχουν ήδη κατανοήσει ότι η ικανοποίηση των πελατών επέρχεται από την άρτια εξυπηρέτηση που παρέχουν. 

 

Στη ΔίΚΕ διαθέτουμε όλες τις απαιτούμενες γνώσεις, καθώς και την εμπειρία να αντιλαμβανόμαστε τις ανάγκες της επιχείρησης και μπορούμε να κάνουμε έρευνα αγοράς για εσάς, για οποιοδήποτε αντικείμενο θα θέλατε να ασχοληθείτε.

 

Από την έναρξη μίας νέας επιχείρησης η ενός καινοτόμου προιόντος μέχρι την έρευνα αγοράς για την λειτουργία ενός εργοστασίου ή για νοσοκομειακά κ.τ.λ

 

Ότι και αν χρειαστείς μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας για να μην ψάχνεις στα τυφλά αλλά στα σίγουρα και επιτυχημένα!

 

 

 

 

 

 

 

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι ακριβώς σημαίνει στρατηγική για μια επιχείρηση;

Κάποιοι αναλυτές θεωρούν ότι μια επιχείρηση πρέπει να αναλύει πολύ προσεκτικά τις τρέχουσες καταστάσεις στην αγορά, να προετοιμάζει εναλλακτικά σχέδια δράσης σε περίπτωση αλλαγών στην αγορά ή την βιομηχανία που δραστηριοποιείται, και να συνδυάζει όλη αυτή την πληροφορία σε ένα σχέδιο δράσης για το μέλλον της.

Άλλοι αναλυτές πάλι θεωρούν ότι καθώς το μέλλον δεν είναι εύκολα προβλέψιμο, τα επιχειρησιακά σχέδια μιας εταιρείας πρέπει να εστιάζουν στην οργανική ανάπτυξη της. Όπως και να έχει, η στρατηγική είναι αυτή που καθορίζει την κατεύθυνση και τον σκοπό μιας επιχείρησης μακροχρόνια.

Η στρατηγική που θα εφαρμόσει μια εταιρεία πρέπει να ορίζει και να επικοινωνεί την μοναδική θέση της επιχείρησης στην αγορά, και να καθορίζει πως θα λειτουργήσουν συνδυαστικά οι πόροι της για την δημιουργία του ανταγωνιστικού της πλεονεκτήματος.

Στόχοι μιας επιχειρηματικής στρατηγικής

Η αποστολή που πρέπει να προωθήσει κάθε οδηγία στη διαμόρφωση μιας επιτυχημένης επιχειρηματικής στρατηγικής είναι:

  • Επιτύχετε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική θέση στην αγορά ή ηγετική θέση στον τομέα.
  • Συνεχίστε την ανάπτυξη, είτε στο επίπεδο του μεγέθους της εταιρείας, στο εύρος δράσης είτε στην επέκταση σε νέες περιοχές.
  • Επίτευξη χρηματοοικονομικής δύναμης και το μεγαλύτερο δυνατό οικονομικό όφελος.

Εφαρμογή της επιχειρηματικής στρατηγικής σε νέες και έμπειρες εταιρείες

Ανεξάρτητα από την ηλικία της, μια επιχειρηματική στρατηγική θα είναι βασικό στοιχείο στην οικονομική ή εμπορική επιτυχία μιας εταιρείας.

Όντας νέο, μια εταιρεία πρέπει απαραιτήτως να περιγράφει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει για να εισέλθει σε μια συγκεκριμένη αγορά αναπτύσσοντας αυτό το εργαλείο. Έτσι, θα καθορίσει τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα συμμετάσχει στον ανταγωνισμό, το κοινό ή το τμήμα που θα στοχεύσει και ποια θα είναι τα στρατηγικά ή σχέδια μάρκετινγκ.

Στην περίπτωση των πιο έμπειρων, είναι δυνατόν ανά πάσα στιγμή και μετά την εξέλιξη των αγορών, να αλλάξετε ή να προσαρμόσετε μια επιχειρηματική στρατηγική λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά της εταιρείας για προσαρμογή και ανταγωνισμό σε καλύτερη κατάσταση.

Κύρια παραδείγματα επιχειρηματικής στρατηγικής

Σε αυτήν τη γραμμή, ανάλογα με τις περιστάσεις που περιβάλλουν μια εταιρεία, είναι δυνατόν να εφαρμοστούν διάφοροι τύποι στρατηγικών:

  • Χαμηλό κόστος: Αναζητώντας ανταγωνιστικότητα σε αγορές χαμηλών τιμών, βελτιστοποιώντας όσο το δυνατόν περισσότερο το κόστος των επιχειρήσεων. Ένα παράδειγμα μιας εταιρείας με αυτήν τη στρατηγική θα ήταν η Primark.
  • Ηγεσία προϊόντος: Συνεχίζοντας να δώσουμε αξία στα προϊόντα από τον δυνητικό πελάτη. Επικεντρώνεται σε υψηλότερες τιμές και καλύτερες υπηρεσίες μετά την πώληση. Για παράδειγμα, El Corte Inglés.
  • Κλειδώσει: Προσφορά στην αγορά προϊόντων που είναι δύσκολο να αντικατασταθούν ή να αντιγραφούν από τους ανταγωνιστές. Αυτό καθιστά τον πελάτη πιστό για μεγάλο χρονικό διάστημα ακολουθώντας τη μάρκα και καταναλώνοντας τα προϊόντα της. Ένα παράδειγμα αυτού είναι η Coca Cola.

Στη ΔίΚΕ αναλαμβάνουμε να δημιουργήσουμε την κατάλληλη στρατηγική για την επιχείρηση σου, για να μπορείς να ξεχωρίσεις έχοντας δίπλα σου τους καλύτερους!

Ένα επιχειρηματικό μοντέλο περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο ένας οργανισμός δημιουργεί και προσφέρει αξία. Η αξία χρησιμοποιείται με την ευρύτερη έννοια και δεν αποτελεί μόνο οικονομικό μέγεθος αλλά κοινωνική ή και άλλη αξία. Σύμφωνα με τη σχετική βιβλιογραφία, τα επιχειρηματικά μοντέλα αναφέρονται ως το προσχέδιο (το blueprint) του τρόπου με τον οποίο μια επιχείρηση «επιχειρεί», δηλαδή περιγράφει την ολότητα του πως η επιχείρηση επιλέγει τους πελάτες της, προσδιορίζει και διαφοροποιεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, προσδιορίζει τα αντικείμενα με τα οποία ασχολείται η ίδια και εκείνα που δίνει σε εξωτερικούς συνεργάτες, πως διαμορφώνει τους πόρους που έχει στη διάθεσή της καθώς και πως βγαίνει προς τα έξω στο περιβάλλον της για να γίνει χρήσιμη για τους πελάτες της και να επωφεληθεί από τα κέρδη της.

Ένα επιχειρηματικό μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεπίσημα (π.χ. για ανάπτυξη της δημιουργικότητας) αλλά και επίσημα για την αναπαράσταση των κεντρικών λειτουργιών μιας επιχείρησης όπως είναι ο σκοπός, το τι προσφέρει η επιχείρηση, τις στρατηγικές της, τις οργανωσιακές δομές της, τις εμπορικές πρακτικές της καθώς και τις ευρύτερες λειτουργικές πολιτικές και διαδικασίες που χρησιμοποιεί.

Η ουσία ενός επιχειρηματικού μοντέλου είναι ότι προσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο μια επιχείρηση προσφέρει αξία στους πελάτες της, εμπλέκει τους πελάτες με τέτοιο τρόπο ώστε να πληρώσουν για την αξία που λαμβάνουν και μετατρέπει αυτές τις πληρωμές σε κέρδος – με αυτό τον τρόπο αποτυπώνει τις υποθέσεις των μάνατζερς σχετικά με το τι θέλουν οι πελάτες, πως το θέλουν και το πως μπορεί μια επιχείρηση να οργανωθεί καλύτερα για να καλύψει αυτές τις ανάγκες και ταυτόχρονα να πληρωθεί για αυτό ώστε να φτάσει στο κέρδος. Οι κύριες χρήσεις των επιχειρηματικών μοντέλων είναι για την περιγραφή και την κατηγοριοποίηση των επιχειρήσεων (ειδικά στην καλλιέργεια της επιχειρηματικότητας) αλλά χρησιμοποιούνται από τους μάνατζερς εσωτερικά σε μια επιχείρηση για την εξερεύνηση των μελλοντικών ευκαιριών για ανάπτυξη.

Ένα ενδιαφέρον πρότυπο για επιχειρηματικά μοντέλα είναι και ο Καμβάς Επιχειρηματικού Μοντέλου (Business Model Canvas). Αποτελεί ένα πρότυπο διαχείρισης της στρατηγικής για την ανάπτυξη νέων ή την καταγραφή υφιστάμενων επιχειρηματικών μοντέλων. Πρόκειται για ένα οπτικό διάγραμμα με τα στοιχεία που περιγράφουν τις υποδομές, τους πελάτες, τα οικονομικά στοιχεία καθώς και την αξία που δίνουν οι πελάτες μιας επιχείρησης. Βοηθά τις επιχειρήσεις στην ευθυγράμμιση των δραστηριοτήτων τους αποτυπώνοντας τους πιθανούς συμβιβασμούς.

 

Ένα επιχειρηματικό μοντέλο βοηθάει την επιχείρηση στο να στοχεύει σε ποιο κοινό θέλει να απευθυνθεί, ποιες είναι οι προτάσεις αξίας που έχει για τους πελάτες -όπου η αξία για τον πελάτη είναι αυτό για το οποίο θα είναι διατεθειμένος να πληρώσει για κάτι.

Εάν θέλεις ένα επιχειρηματικό μοντέλο για να έχεις τον πλήρες έλεγχο της επιχείρησης σου, η ΔίΚΕ είναι ένα βήμα μπροστά για σένα που αναζητάς το καλύτερο!

 

 

 

 

Από τη στιγμή που θα γεννηθεί μια επιχειρηματική ιδέα μέχρι την υλοποίησή της και για την απολαβή κέρδους για την επιχείρηση, είναι πολύ σημαντικό να καταρτιστεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο-BUSINESS PLAN.

Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι ένα γραπτό κείμενο που περιγράφει λεπτομερώς την προτεινόμενη δραστηριότητα. Πρέπει να παρουσιάζει την υπάρχουσα κατάσταση, τις αναμενόμενες ανάγκες και τα προβλεπόμενα αποτελέσματα. Πρέπει να καλύπτει κάθε πτυχή της δραστηριότητας: πρόταση, μάρκετινγκ, έρευνα και ανάπτυξη παραγωγή, κίνδυνοι, οικονομικά και χρονοδιάγραμμα.

Στην καρδιά κάθε επιχείρησης χτυπούν δύο βασικά στοιχεία: μια ιδέα και ένα σχέδιο. Μια ιδέα χωρίς σχέδιο είναι απλώς ένα όνειρο. Ένα σχέδιο χωρίς ιδέα είναι απλώς μια λίστα. Για να αναπτυχθεί και να ευδοκιμήσει μια επιχείρηση, πρέπει να έχει και τα δύο.

 Ο σκοπός ενός business plan είναι να περιγράψει τους στόχους μιας επιχείρησης από την αρχική στιγμή της λειτουργίας της (ή την στιγμή την οποία συγγράφεται), να δώσει μια πρόβλεψη για την πορεία της και να προδιαγράψει τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει σε συνδυασμό με τις μεταβολές στο περιβάλλον στο οποίο κινείται. Μπορεί η δημιουργία και συγγραφή ενός ολοκληρωμένου business plan να φαντάζει κάτι δύσκολο και πολύπλοκο, όμως αυτό δεν είναι πάντα αλήθεια. Η πολυπλοκότητα ενός επιχειρηματικού σχεδίου εξαρτάται κυρίως από το μέγεθος και το αντικείμενο της επιχείρησης. Γενικά όμως, πρόκειται για μια συγκεκριμένη τυποποιημένη διαδικασία, αρκεί φυσικά να γνωρίζει κάποιος την δομή που οφείλει να ακολουθήσει.

Μια συνοπτική δομή ενός γενικού επιχειρηματικού σχεδίου -το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα σε κάθε μικρή η μεγάλη επιχείρηση- είναι η εξής:

  • Περιεχόμενα: Στα περιεχόμενα αναγράφονται οι ενότητες του επιχειρηματικού σχεδίου.
  • Στοιχεία Επιχείρησης: Επωνυμία, κλάδος δραστηριότητας, αντικείμενο εργασιών, έτος Ίδρυσης, νομική Μορφή Επιχείρησης.
  • Στοιχεία επιχειρηματικού σχεδίου: Ο τίτλος του και μια σύντομη περιγραφή του.
  • Στόχοι επιχείρησης: Περιγράφονται οι στόχοι της επιχείρησης τα επόμενα έτη και ο σκοπός του επιχειρηματικού σχεδίου
  • Προϊόν ή υπηρεσία: Εδώ περιγράφεται το προϊόν ή η υπηρεσία που παράγει ή προσφέρει η επιχείρηση.
  • Αγορά: Περιγράφεται η αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση και τι κομμάτι αυτής θέλει να διεκδικήσει.
  • Πολιτική marketing. Περιγράφονται οι στόχοι marketing και η εμπορική πολιτική για τα προϊόντα/υπηρεσίες της εταιρείας καθώς και οι προωθητικές ενέργειες που θα χρησιμοποιηθούν για την προώθηση του προϊόντος και το κόστος τους.
  • Τρόποι χρηματοδότησης: Αναλύονται οι τρόποι χρηματοδότησης των διάφορων ενεργειών που περιγράφονται στο σχέδιο.
  • Παραγωγική διαδικασία: Παρατίθενται οι διαδικασίες που έχουν να κάνουν με την δημιουργία του προιόντος ή την παροχή της υπηρεσίας.
  • Καινοτομία: Παρατίθενται στοιχεία καινοτομίας και πρωτοτυπίας τα οποία ενσωματώνει η επιχείρηση στο υπό ανάπτυξη επιχειρηματικό σχέδιο
  • Χρηματοοικονομικά στοιχεία. Εδώ αναλύονται όλα εκείνα που έχουν να κάνουν με την χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρείας.
  • Συμπεράσματα: Παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από το επιχειρηματικό σχέδιο.

Σημαντική επίσης είναι, σε ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό πλάνο, η έρευνα αγοράς:

  • Μέγεθος αγοράς και στάδιο ανάπτυξης
  • Προβλεπόμενη ανάπτυξη  
  • Τμήματα αγοράς
  • Αγορά στόχος
  • Ποιοι είναι οι πελάτες;  
  • Υπάρχοντα και αναμενόμενα προϊόντα στη αγορά

καθώς και η μελέτη του ανταγωνισμού:

  • Υπάρχοντες ανταγωνιστές
  • Ποιοι είναι;
  • Ποιες οι δυνάμεις και αδυναμίες τους;
  • Πως είστε καλύτερος από αυτούς;
  • Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;
  • Απειλή από νέο-εισερχόμενους;
  • Απειλή από προμηθευτές;  
  • Απειλή από πελάτες

Τα επιχειρηματικά σχέδια είναι αναπόσπαστο στοιχείο αιτήσεων για ένταξη σε επιδοτούμενα προγράμματα η άλλων κινήσεων για την εξασφάλιση χρηματοδότησης. Κατά συνέπεια, είναι χρήσιμο να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στη σύνταξη τους. Για αυτόν τον λόγο είναι αναγκαίο να μπορείτε να απευθύνεστε στους ειδικούς που θα σας βοηθήσουν και θα ολοκληρώσουν για εσάς το επιχειρηματικό πλάνο που θα καλύπτει πλήρως τις ανάγκες της επιχείρησης σας.

Επιπλέον ένα επιχειρηματικό σχέδιο δεν αφορά μόνο νεοσύστατες επιχειρήσεις, αλλά και τις επιχειρήσεις εκείνες που θα ήθελαν να αναπτύξουν ένα κομμάτι της επιχείρησης τους, που έχει μείνει πίσω σε ότι αφορά το όραμα αλλά και την κερδοφορία.

Στη ΔίΚΕ αναλαμβάνουμε την σύνταξη του επιχειρηματικού σου σχεδίου, με χρόνια εμπειρίας στον επιχειρησιακό κλάδο, με εμπεριστατωμένη έρευνα αγοράς, για να μπορείς να υλοποιήσεις την ιδέα σου γνωρίζοντας τις επιχειρηματικές κινήσεις και καινοτομίες που θα κάνουν εσένα και το επιχειρηματικό σου εγχείρημα να στεφθεί με απόλυτη επιτυχία!

 

 

Σελίδα 1 από 33

Σχετικά

                

Η ΔίΚΕ προσφέρει ένα ολοκληρωμένο φάσμα υπηρεσιών για τις επιχειρήσεις του Ιδιωτικού και Δημόσιου τομέα.

 

Επικοινωνία

Newsletter, κάντε Εγγραφή

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε προσφορές και ενημερώσεις!!
  • Πελάτες
  • Εργαλεία
  • Κόλλιας Δημήτρης
    Customer Support

    Hey there I am here to help, so let me know whats up and I will be happy to find a solution.

    Start Chat with

    No Internet Connection
    No Internet Connection