Accessibility Tools

  • Content scaling 100%
  • Font size 100%
  • Line height 100%
  • Letter spacing 100%
Clear Sky

27.35°C

Αθήνα

Clear Sky
Humidity: 47%
Wind: SW at 5.36 M/S
SP_WEATHER_Τετ 19.84°C / 28.89°C Clear Sky
SP_WEATHER_Πεμ 19.37°C / 28.58°C Light rain
SP_WEATHER_Παρ 19.17°C / 27.4°C Clear Sky
SP_WEATHER_Σαβ 19.15°C / 27.18°C Clear Sky
SP_WEATHER_Κυρ 18.19°C / 23.37°C Overcast Clouds
SP_WEATHER_Δευ 15.78°C / 22.18°C Overcast Clouds
SP_WEATHER_Τρι 15.71°C / 24.13°C Clear Sky

Η Κομισιόν δεν θέλει την Cosco στο λιμάνι του Αμβούργου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποίησε την γερμανική κυβέρνηση από την περασμένη άνοιξη να μην παραχωρήσει μερίδιο σε έναν τερματικό σταθμό του λιμανιού του Αμβούργου στην Κίνα, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο επιβεβαιώνοντας το χθεσινό δημοσίευμα της Handelsblatt.

 

Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς έγινε την εβδομάδα αυτή αντικείμενο επικρίσεων, και εκ μέρους των εταίρων του στον κυβερνητικό συνασπισμό, εξαιτίας του σχεδίου παραχώρησης στην κινεζική Cosco μεριδίου σε τερματικό σταθμό του λιμανιού του Αμβούργου, πόλης στην οποία έχει χρηματίσει δήμαρχος.

Η Κομισιόν εξέτασε το σχέδιο και έδωσε αρνητική γνωμοδότηση την άνοιξη με το επιχείρημα ότι ευαίσθητες πληροφορίες για τις λιμενικές δραστηριότητες θα περάσουν στα χέρια της Κίνας, αποκάλυψε χθες η Handelsblatt.

Η γνωμοδότηση αυτή έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα και η τελική απόφαση παραμένει στα χέρια της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας.

Το λιμάνι του Αμβούργου είναι το πρώτο σε μέγεθος εμπορικό λιμάνι της Γερμανίας και το τρίτο της Ευρώπης μετά το Ρότερνταμ (Ολλανδία) και την Αμβέρσα (Βέλγιο).

Σύμφωνα με πληροφορίες των μέσων ενημέρωσης, ο Ολαφ Σολτς υπολόγιζε να επιτρέψει την παραχώρηση αυτή παρά την αντίθετη γνώμη έξι ομοσπονδιακών υπουργείων -Οικονομίας, Εσωτερικών, Αμυνας, Οικονομικών, Μεταφορών και Εξωτερικών.

Με την έγκριση του Βερολίνου θα ολοκληρωθεί η συμφωνία η οποία επιτεύχθηκε πριν από έναν χρόνο ανάμεσα στην διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού του Αμβούργου (HHLA) και την Cosco, η οποία προβλέπει ότι ο κινεζικός κολοσσός θα αποκτήσει το 35% στην εκμετάλλευση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Tollerort (CTT).

Αν η γερμανική κυβέρνηση δεν εναντιωθεί στο εγχείρημα μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, η απόφαση θα επικυρωθεί.

«Τίποτε δεν έχει αποφασισθεί. Πολλά ερωτήματα παραμένουν αδιευκρίνιστα», δήλωσε χθες στις Βρυξέλλες ο Ολαφ Σολτς απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων μετά την ολοκλήρωση της ευρωπαϊκής συνόδου κορυφής.

Και τόνισε ότι η απόκτηση μεριδίων από κινεζικές εταιρείες «υπάρχει ήδη σε άλλα λιμάνια της δυτικής Ευρώπης».

Η Αμβέρσα και το Ρότερνταμ, μεταξύ άλλων, έχουν συνομολογήσει κατά το παρελθόν τέτοιες συμφωνίες, γεγονός που δημιουργεί φόβους στο Αμβούργο ότι μειονεκτεί ως προς τους όρους του ανταγωνισμού.

Ομως στις Βρυξέλλες θεωρούν ότι οι καιροί έχουν αλλάξει. Η Ευρωπαϊκή Ενωση αποδίδει μεγαλύτερη σημασία στην προστασία στρατηγικών υποδομών μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η Γερμανία ειδικότερα επικρίνεται για το γεγονός ότι εκώφευσε στις προειδοποιήσεις σχετικά με την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Οι υπηρεσίες Πληροφοριών και Αντικατασκοπείας της Γερμανίας είναι επίσης αρνητικές απέναντι στην προοπτική πώλησης στρατηγικών υποδομών, σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης WDR και NRD.

Πηγές; AFP, ΑΠΕ-ΜΠΕ


Εκτύπωση   Email

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.

Κόλλιας Δημήτρης
Customer Support

Hey there I am here to help, so let me know whats up and I will be happy to find a solution.

Start Chat with

No Internet Connection
No Internet Connection