Online πωλήσεις
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί πλέον έναν από τους πιο ραγδαία αναπτυσσόμενους τομείς, με τα πάντα – από ζεστά γεύματα, προϊόντα σουπερμάρκετ, ρούχα, καλλυντικά είδη, μέχρι μηχανικά εξαρτήματα και δωρεάν συμβουλές – να γίνονται αντικείμενο καθημερινής συναλλαγής.
Το δομικό στοιχείο του ηλεκτρονικού εμπόριο, το οποίο έχει διατελέσει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξή του, είναι η δυνατότητα σύγκρισης επιχειρήσεων, μάρκας, προϊόντων ή υπηρεσιών, χαρακτηριστικών και τιμών. Ακόμα, στις αγορές μέσω του διαδικτύου ο καταναλωτής νιώθει ελεύθερος να επιλέξει αυτό ακριβώς που επιθυμεί χωρίς να επηρεάζεται από τη γνώμη των πωλητών. Συνεπώς, νιώθει έντονα το αίσθημα της ανεξαρτησίας και ότι οι αγορές του δεν επηρεάζονται αλλά βασίζονται καθαρά στις δικές του ανάγκες και προτιμήσεις.
Πλεονεκτήματα ηλεκτρονικού εμπορίου
Ένα από τα πιο ισχυρά πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η ικανότητα αλληλεπίδρασης, διάδρασης με άλλα λόγια, μεταξύ της μάρκας και των πελατών. Ο καταναλωτής μπορεί να ψάξει και να αγοράσει κάποιο προϊόν απ΄ οπουδήποτε και αξιοποιώντας οποιαδήποτε συσκευή επιθυμεί. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να πραγματοποιήσει μία αγορά από το tablet την ώρα που βλέπει τηλεόραση, από το κινητό του όταν κάνει διάλειμμα στη δουλειά ή από τον υπολογιστή του όταν ξεκουράζεται στο σπίτι. Η αλληλεπίδραση αυτή είναι εμφανής και στη συνεχή και συνολική επικοινωνία που μπορεί να υπάρξει μεταξύ του καταναλωτή και της επιχείρησης μέσω των κοινωνικών δικτύων και διάφορων υπηρεσιών chat, οποιαδήποτε στιγμή και από οποιαδήποτε συσκευή χρησιμοποιεί ο καταναλωτής. Τα παραπάνω αποτελούν στοιχεία της 4ης εποχής του marketing η οποία εστιάζει στη διάδραση μεταξύ του καταναλωτή και της μάρκας.
Ο σημερινός καταναλωτής φαίνεται να έχει ελάχιστο ελεύθερο χρόνο λόγω των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης και συνεπώς, προσπαθεί να βρει εύκολους και γρήγορους τρόπους για να ικανοποιήσει την κάθε του ανάγκη αλλά και να κερδίσει περισσότερο χρόνο με την οικογένεια του αλλά και τους φίλους τους. Συνεπώς, οι αγορές μέσω internet όχι μόνο διευκολύνουν τους καταναλωτές αλλά τους εξοικονομούν χρόνο τον οποίο παλιότερα θα διέθεταν για να μεταφερθούν σε και από ένα κατάστημα αλλά και να περιηγηθούν μέσα στο κατάστημα μέχρι να βρουν ακριβώς αυτό που ζητούσαν. Η περιήγηση ωστόσο στο κατάστημα μπορεί να διαρκέσει αρκετό χρόνο καθώς μπορεί το συγκεκριμένο κατάστημα τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή να κατακλύζεται από κόσμο. Έτσι, πολλές φορές ο πελάτης είναι σαστισμένος ή δαπανά αρκετή ώρα από τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο του προκειμένου να βρει αυτό που αναζητά. Ακόμα, πολλές είναι οι φορές όπου ο καταναλωτής μπορεί να μη βρει ακριβώς αυτό που αναζητά σε ένα κατάστημα και να χρειαστεί να μεταφερθεί σε κάποιο άλλο το οποίο πιθανά να είναι δίπλα ή και μακριά από εκεί που βρίσκεται.
Ωστόσο, η αίσθηση της εξοικονόμησης χρόνου που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι κάτι φαινομενικό καθώς ο χρόνος είναι σχετικός και η αίσθηση του χρόνου διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο.
Τα παραπάνω εξαφανίζονται ως ζητήματα μέσω του διαδικτύου καθώς ο καταναλωτής μπορεί να κάνει άμεσα και γρήγορα τόσο την αναζήτηση του σε διαφορετικά προϊόντα ή επιχειρήσεις όσο και στην ολοκλήρωση της παραγγελίας του.
Δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος ως μέσο αύξησης πωλήσεων
Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να αποδειχθεί ένας γρήγορος και σχετικά οικονομικός τρόπος για να προσθέσετε μία νέα διάσταση στην επιχείρησή σας. Σας παρέχει ένα ακόμα σημείο πώλησης το οποίο είναι ανοικτό και διαθέσιμο συνέχεια, γεγονός που σας εξασφαλίζει μία νέα πελατειακή βάση. Νέοι πελάτες οι οποίοι μπορεί να μη γνώριζαν την ύπαρξη της επιχείρησής σας μπορεί να συναντήσουν τυχαία ή μη το κατάστημά σας κατά την αναζήτησή τους για προϊόντα ή πληροφορίες με στόχο την ικανοποίηση συγκεκριμένων αναγκών.
Σας δίνεται ακόμα η δυνατότητα να βελτιώσετε τις υπηρεσίες υποστήριξης και εξυπηρέτησης των πελατών μετά την πώληση. Οι πελάτες οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε ένα τοπικό διανομέα για τα προϊόντα σας μπορούν να παραγγέλνουν αυτό που θέλουν απευθείας από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα από οποιοδήποτε σημείο επιθυμούν, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια που ξεκουράζονται στον καναπέ, και μέσω οποιασδήποτε συσκευής όπως υπολογιστή, tablet ή κινητό.
Ακόμα, κατά τη διάρκεια της αγοράς μέσα από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα οι πελάτες είναι ανεκτικοί στο να λάβουν τα προϊόντα που μόλις αγόρασαν μετά από μερικές μέρες. Αντίθετα, στα φυσικά καταστήματα, οι πελάτες προσδοκούν ότι με την αγορά του προϊόντος θα το έχουν και απευθείας στα χέρια τους.
Επίσης, μέσω ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σας δίνετε η δυνατότητα να παρακολουθείτε τις αγοραστικές συνήθειες των πελατών σας έτσι ώστε να τους διευκολύνετε κατά την επαν-αγορά των αγαπημένων τους προϊόντων αλλά και να γνωρίσετε καλύτερα τις ανάγκες τους. Αν εμπορεύεστε πληροφορίες, λογισμικό, συμβουλές, εκπαίδευση μπορείτε μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος προσφέρετε τη δυνατότητα στους πελάτες να κατεβάσουν τις αγορές τους άμεσα από το διαδικτυακό σας τόπο.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μία πολύ σημαντική πηγή εισοδήματος για αρκετούς επιχειρηματίες τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, για να καταφέρει κανείς να αξιοποιήσει σωστά το ηλεκτρονικό του κατάστημα και να έχει πωλήσεις θα χρειαστεί να είναι εύκολο και όμορφο προς το χρήστη και να προσφέρει στον καταναλωτή αυτό που έχει ανάγκη τη δεδομένη στιγμή και σε ανταγωνιστικές τιμές.
Μπορεί οι διαδικτυακές πωλήσεις επιφανειακά να φαίνονται εύκολες, ωστόσο χρειάζεται να ακολουθήσετε ορισμένα πρότυπα σχετικά με το σχεδιασμό του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, να αφουγκραστείτε τις ανάγκες των καταναλωτών σας, να πραγματοποιήσετε έρευνα σχετικά με αυτά που προσφέρει ο ανταγωνισμός και να είστε συνέχεια δίπλα στον εν δυνάμει πελάτη σας για να τον εξυπηρετήσετε και να τον βοηθήσετε σε οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσει.